Miesiąc: Luty 2019

Dokumentacja medyczna w formie elektronicznej od 2019 roku

Co roku, najczęściej z końcem danego roku kalendarzowego, słyszymy o planach wprowadzenia nowego prawa w danym obszarze. Ostatnimi czasy coraz częściej zmiany takie mają charakter wręcz rewolucyjny i są związane z nowymi technologiami. Jedna z nich nastąpiła w roku 2018 – mowa o tak zwanej elektronicznej dokumentacji medycznej. Co się tak naprawdę kryje za tym pojęciem? I czy mamy czego się obawiać?

Continue reading “Dokumentacja medyczna w formie elektronicznej od 2019 roku”

Umowa darowizny - jak sporządzić?

Umowa darowizny – jak sporządzić?

Umowa darowizny to dokument sporządzany w przypadku przeniesienia własności rzeczy na inną osobę pod tytułem darmym. W umowie powinny znaleźć się konkretne zapisy oraz dołączone być muszą oświadczenia darczyńcy o woli przekazania własności, a także oświadczenie obdarowywanego o przyjęciu darowizny. Darczyńca może wymagać od obdarowywanego wykonania konkretnych obowiązków w związku z darowizną. W niektórych przypadkach wystarczająca jest umowa ustna, lecz dla udokumentowania darowizny ważne jest sporządzenie umowy pisemnej. Umowa darowizny samochodu, komputera, ziemi, garażu oraz innego przedmiotu musi być właściwie sporządzona. Jak poprawnie sporządzić umowę darowizny? Radzimy.

Continue reading “Umowa darowizny – jak sporządzić?”

Sukcesja spółki osobowej - jak ją prawidłowo zaplanować?

Sukcesja spółki osobowej – jak ją prawidłowo zaplanować?

Jaki jest poprawny przebieg dziedziczenia praw i obowiązków w spółce komandytowej? Kiedy śmierć wspólnika pociąga za sobą jej rozwiązanie? Stanowiące o tym przepisy prawa właśnie (a w zasadzie pod koniec ubiegłego roku) poważnie się zmieniły. Warto mieć to na uwadze, a także już teraz podjąć właściwe kroki, które w przyszłości uchronić nas mogą przed rozmaitymi problemami.

Continue reading “Sukcesja spółki osobowej – jak ją prawidłowo zaplanować?”